کانون هواداران منچسترسیتی در ایران

banner ads
  • Reza MC
  • چهارشنبه 24 شهریور 1395
  • , ,
  • 904 بازدید
  • 0 نظر

گواردیولا- گلادباخ؛ چالشی از راین

بدون شک یکی از اصلی ترین دلایل استخدام پپ، موفقیت در لیگ قهرمانان بوده است. اما امشب و در اولین گام، گواردیولا در مقابل حریف سرسخت آلمانی قرار خواهد گرفت.

به ادامــــــــــــــه مــــــــطــــــلـــــــب بروید

البته در همین مدت کوتاه نیز گواردیولا تاثیر خود را نشان داده است. تمرین های سخت و فوتبال جذابی که سیتزن ها ارائه می دهند، شاید بزرگ ترین تفاوت آنها با سال گذشته باشد. این تیم پارسال نیز به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان رسید، اما زمانیکه در این مرحله در استادیوم سانتیاگو برنابئو نیاز به گل داشت، به عدم مبارزه برای صعود به فینال لیگ قهرمانمان متهم شد.بازیکنان منچسترسیتی تا به این جای کار نیز نشان داده اند که انتظارات گواردیولا را درک کرده اند. آنها با کسب حداکثر امتیاز و بیشترین گل زده در صدر جدول لیگ برتر قرار دارند و نمایش های تحسین برانگیز آنها، سبک متفاوت آنها نسبت به سالهای گذشته را مورد توجه قرار داده است. سخت کوشی و البته ظرافت ایجاد شده در سبک بازی منچسترسیتی، نشانه هایی امیدوارکننده برای پیشرفت سطح بازی این تیم بوده است.

در دربی حساس منچستر، سیتیزن ها 40 دقیقه اول را به طور کامل در اختیار داشتند و در نیمه دوم نیز بعد از گذشت زمان کوتاهی، توانستند با ضدحملات خطرناک، خود را با شرایط بازی تطبیق دهند.صحبت های گواردیولا، بعد از دربی منچستر و البته در کنفرانس مطبوعتاتی قبل از دیدار با گلادباخ، یک مفهوم مشابه را منتقل می کرد:

"ما هنوز فاصله زیادی با بهترین شدن داریم. منچسترسیتی باید در آینده با بهترین تیم های لیگ برتر و اروپا روبرو شود و ما هنوز فاصله زیادی با کیفیت مدنظر خود داریم".البته منچسترسیتی تا به حال نیز نمایش فوق العاده ای داشته و با کسب 6 پیروزی از 6 دیدار و همچنین پیروزی در دربی حساس منچستر، مهم تریم آزمون  اوایل فصل را با موفقت پشت سر گذاشته اما انگار گواردیولا کیفیتی بالاتر از این را در ذهن خود قرار داده است.آمار سرمربی اسپانیایی در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اصلا قابل قبول نیست و او تنها موفق به مسب 4 پیروزری از 21 بازی ممکن در  مراحل حذفی شده است. در مورد دوران حضور او در بایرن، انتقادات زیادی به او وارد شده است و به علت عدم کسب لیگ قهرمانان، او را ناکام خطاب می کنند. با توجه به صعود سیتیزن ها به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان در سال گذشته با پلگرینی، حالا احتمالا سران این تیم حداقل عملکردی مشابه را از گواردیولا انتظار دارند.منچسترسیتی در مرحله گروهی، کار دشواری را پیش رو دارد. در مورد بارسلونا، شاید نیازی به توضیح اضافه نیست و سلتیک نیز همیشه در خانه خود حریفی آزاردهنده محسوب شده است. اما گواردیولا نیز قطعا با ما هم عقیده است که مونشن گلادباخ نیز می توانند رقیبی دشوار برای همه تیم ها محسوب شود.

در شش مسابقه ای که گواردیولا به عنوان سرمربی بایرن در برابر گلادباخ روی نیمکت نشست، آنها تنها موفق به بردن 2 بازی شدند و نکته قابل تامل، پیروزی گواردیولا تنها در دو دیدار اول است. در اولین دیدار این دو تیم که منجر به پیروزی 1-3 اف سی هالیوود شد، سرمربی 46 ساله کاتالانی به تمجید از ضدحملات خطرناک گلادباخ پرداخت و علیرغم اینکه گواردیولا موفق به بردن 3 بوندس لیگای متوالی در دوران حضورش در آلمان شد، اما آمار او در برابر گلادباخ سال به سال ضعیف تر شد.گواردیولا در کنفرانس مطبوعاتی قبل از دیدار با گلادباخ به همین نکته اشاره کرد و گفت: "آنها تیم بسیار شجاعی هستند و سرمربی بسیار شجاعی هم دارند. گلادباخ دارای یکی از با استعدادترین ترکیب ها در اروپا است و اگر ما به آنها اجازه ارائه بازی خودشان را بدهیم، قطعا روز سختی را برای ما رقم خواهند زد".گواردیولا، زمان زیادی از مصاحبه های خود را با تفهیم تاکتیک های درون ذهنش سپری می کند. او بعد از اولین دیدار لیگ برتر برابر ساندرلند، مدت زیادی را برای توضیح مفهوم پرس شدید با یک یار اضافه صرف کرد. ساختارسازی، هدف اول گواردیولا در تیم جدید خودش است. به عنوان مثال در مورد دلایل جدایی جو هارت و اهمیت سنگربان در ساختار ذهنی وی، در حدود سه دقیقه توضیح داده شد.

 

با توجه به شناختی که گواردیولا از آندره شوبرت، سرمربی گلادباخ داشته است، قطعا می داند که بازی آسانی در پیش روی او و تیمش نخواهد بود.

گواردیولا ادامه داد: " زمانیکه هافبک های مونشن گلادباخ مثل کرامر، ترائوره، هازارد، رافائل و داهود توپ را در اختیار دارند، رویکردی هجومی از خود ارائه می دهند و بسیار باهوش عمل می کنند. آنها پشت سر خط میانی ما، با پنج بازیکن در مقابل 4 دفاع منچسترستی حمله ور خواهند شد. باید توجه داشت که آنها یک تیم آلمانی هستند پس قاعدتا در اجرای ضدحملات تبحر ویژه ای دارند. سامر، سنگربان حریف علیرغم داشتن قامتی نه چندان بلند، قدرت بازیخوانی قابل ملاحظه ای دارد و آنها متخصص ایجلا فضا برای ارائه تاکتیک های خود هستند. در کل معتقدم با تیمی بسیار باکیفیت روبرو خواهیم شد. با توجه به حضور بارسلونا در این گروه، حتی کسب نتیجه تساوی نیز کار ما را بسیار سخت خواهد کرد".

البته با برد شیرینی که در دربی منچستر حاصل شد، سیتزن ها رکورد 100% پیروزی خود در فصل جدید را حفظ کرده اند و شاید به یاد آوردن نقطه ضعفی مشخص در تیم های گواردیولا، کار آسانی نباشد.

همانطور که گواردیولا اشاره کرد، قاعدتا مواجه با گلادباخ آسان نیست. آنها در ایجاد ضدحملات سریع تبحر دارند و فوتبال شجاعانه ای از خود ارائه می دهند. اما اگرمنچسترسیتی قصد دارد تا در میان قدرت های بزرگ فوتبال اروپا قدعلم کند، باید از این موانع نیز عبور کند.با توجه به حضور بارسلونا و سلتیک در این گروه، منچسرسیتی با چالش بزرگی مواجه خواهد شد. اما باید در نظر داشت که کمتر کسی همانند گواردیولا، متخصص پیدا کردن راه حل برای عبور از مراحل دشوار است.

 

منبع: گل

دیدگاه ارسال شده است

نمایش / مخفی کردن دیدگاه ها